Reklamacje, zwroty i wymiany

Dużo ludzi podchodzi dość sceptycznie do zakupów internetowych. Obawiają się w ten sposób kupować głównie ubrania i buty, bo przecież nie mogą ich przymierzyć czy dokładnie obejrzeć. Obawy takie są bezpodstawne, gdyż wszyscy sprzedawcy internetowi mają obowiązek przyjąć zwroty dokonywane przez klientów. Przepisy prawa umożliwiają odesłanie każdego zakupionego na odległość produktu bez podania przyczyny. Oznacza […]

Add To Cart

Reklamacje, zwroty i wymiany

00

Dużo ludzi podchodzi dość sceptycznie do zakupów internetowych. Obawiają się w ten sposób kupować głównie ubrania i buty, bo przecież nie mogą ich przymierzyć czy dokładnie obejrzeć. Obawy takie są bezpodstawne, gdyż wszyscy sprzedawcy internetowi mają obowiązek przyjąć zwroty dokonywane przez klientów. Przepisy prawa umożliwiają odesłanie każdego zakupionego na odległość produktu bez podania przyczyny. Oznacza to, że nie musimy tłumaczyć sprzedawcy z jakiego powodu oddajemy daną rzecz. Jeśli tylko zachowamy przewidziany przepisami prawa termin 14-dniowy, a towar będzie nieużywany i w oryginalnym opakowaniu, sprzedawca musi przyjąć zwrot, a nam oddać wszystkie pieniądze. Nie dotyczy to oczywiście opłaty poniesionej za odesłanie produktu. Trzeba jeszcze wiedzieć o jednej istotnej rzeczy: jeżeli kupujemy produkt, który był wykonywany na indywidualne zamówienie lub modyfikowany zgodnie z życzeniem klienta, zwrot bez podania przyczyny nie obowiązuje. W takim przypadku istnieje jedynie możliwość skorzystania z procedury reklamacji. Reklamacja jednak musi być uzasadniona. Przysługuje ona konsumentom, jeżeli produkt jest niezgodny z umową lub posiada jakieś wady fabryczne. Artykuł...

Dużo ludzi podchodzi dość sceptycznie do zakupów internetowych.Reklamacje, zwroty i wymiany Obawiają się w ten sposób kupować głównie ubrania i buty, bo przecież nie mogą ich przymierzyć czy dokładnie obejrzeć. Obawy takie są bezpodstawne, gdyż wszyscy sprzedawcy internetowi mają obowiązek przyjąć zwroty dokonywane przez klientów. Przepisy prawa umożliwiają odesłanie każdego zakupionego na odległość produktu bez podania przyczyny.

Reklamacje, zwroty i wymiany

Oznacza to, że nie musimy tłumaczyć sprzedawcy z jakiego powodu oddajemy daną rzecz.

Jeśli tylko zachowamy przewidziany przepisami prawa termin 14-dniowy, a towar będzie nieużywany i w oryginalnym opakowaniu, sprzedawca musi przyjąć zwrot, a nam oddać wszystkie pieniądze. Nie dotyczy to oczywiście opłaty poniesionej za odesłanie produktu. Trzeba jeszcze wiedzieć o jednej istotnej rzeczy: jeżeli kupujemy produkt, który był wykonywany na indywidualne zamówienie lub modyfikowany zgodnie z życzeniem klienta, zwrot bez podania przyczyny nie obowiązuje.Reklamacje, zwroty i wymiany W takim przypadku istnieje jedynie możliwość skorzystania z procedury reklamacji. Reklamacja jednak musi być uzasadniona. Przysługuje ona konsumentom, jeżeli produkt jest niezgodny z umową lub posiada jakieś wady fabryczne.

Artykuł dzięki: